Jan 30, 2007

Hui...hui...huiveja

Fifin jälkeen halusin koittaa jotain haastavampaa pitsimallia ja päädyinkin valitsemaan Branching Out -huivin. Neuloin BO:n pinkistä kid mohairista ja voi tuska kun oli vaikeaa. Kuviota ei oppinut, ei sitten millään ja mohairin purkaminen oli lähes mahdotonta tällaiselle amatöörille. Kaikken tuskan ja noin 2kk neulomisen ja huivin sivuun hylkäämisen jälkeen se on valmis. Erittäin söötti pinkki BO. Tässä valmistujaislahjaksi saamani orkkidea on kietoutunut huiviin:

















Malli: Branching Out
Lanka: Novitan Kid mohair
Puikot: 4,5mm:n pitkät bambut
Muuta: Aivan ihana, mutta kutittaa ainakin minua.
Tämä BO ei jäänyt viimeiseksi, mutta tällä hetkellä en voi paljastaa enempää...

Kun olin BO:n saanut päätökseen, piti saada joku nopea ja helppo työ tekeille. Niinpä uusimman Novitan innoittamana virkkasin helpon matohuivin:














Malli: Novita 1/07, helppo huivi
Lanka: Novitan Teddy, petrooli
Koukku: Öö, ohjeessa oli joku koko, otin sen
Muuta: Helppo ja nopea (tein 1,5 tunnissa) ja mielestäni nättikin. Lähtee lahjaksi.

Muuten neulerintamalla on käynnissä puikkotaistelu. Saksasta tilaamani langat saapuivat, mutta olin päättänyt, että niistä ei ala muodostua mitään, ennen kuin vanhat projektit on (ainakin suunnilleen) saatettu päätökseen, joten tällä hetkellä neulon vinhasti yhtä villapaitaa, sukkaparia, lapasparia ja laukkua. Huh huh :)

5 comments:

Anonymous said...

Hieno huivi, hyvä kun sait ne mohairit käyttöön!

t. Salainen neuleystäväsi

Anonymous said...

Onnea valmistumisen johdosta!
Esittele pian kaikki mitä tilasit, saan täällä kuolata ja harmitella rahan vähyyttä :)

Perhoneito said...

Kiitokset JaanaM! Tänään (tai viimeistään huomenna) pitäis olla sullakin postissa "ylläri" :)
Kuvailen ostoksia kunhan olen kotona yhtä aikaa auringon kanssa.

Ja sinulle salainen neuleystävä... Olen koko aamun pohtinut, että mistä tiedät minulla oleen käyttötarkoitusta etsiviä mohairlankoja, kunnes ihan juuri tajusin, että taisin kirjoittaa sen siihen kyselylomakkeeseen. Blondius kunniaan :)

Anonymous said...

Tassut täällä!!! Jeeee!!
Saisin vaan vielä sukkiin ne..
Kiitos vielä kerran kovasti! Ja kiitos ihanasta kortista, olen otettu!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.