Mar 11, 2007

Valmiita ja keskeneräisiä

Neulomusinto on palannut ja sain vihdoin purettua sen epäonnisen paidan alun. Tänään alottelin uudemman kerran, uudella silmukkamäärällä ja toivottavasti paremmalla onnella. Vähensin silmukoita XS-koon ohjeesta 36 ja toivottavasti nyt tulee paremman kokoinen. En mä jaksanu uskoo, että mulla on noin löysä käsiala, mutta kai se vaan on uskottava.
Tässä säälittävä pikkupaidan alku odottelee tekijäänsä :)










Sen jälkeen kun Vilma esitteli Södera-sukkansa, oon himoinnu niitä itselleni. Vihdoin rohkasin mieleni ja aloin pakertaa itselleni samanlaisia. Jaa, miks mun piti rohkaistua. No tietysti siks, että lankana on erittäin ohut (mun mittakaavassa) lanka ja erittäin ohuet puikot. Pelkäsin kovasti, etten koskaan sais tollasia tehtyä, mutta nyt näytää hyvältä. Kahden illan satunnaisella väkertelyllä oon saanu aikaan jo yhden jalkaterän, mikä on mulle melko hyvä suoritus.










Eli kovasti luottavainen oon, että noi sukat tulee valmistuun ennen kesää.

Välipala työnä oon virkannu itselleni Woolista kapeeta pitkää kaulahuivia. Huivi on muuten ihana, mutta jonkunlainen reunus sille pitäis saada, mutta lanka ei meinaa riittää. Yritin simpukka-reunusta, mutta lanka ei riittänyt. Nyt yritän sitten keksiä millaseen reunukseen lanka riittäis.










Noiden lisäksi olen saanut virkattua kasan isoäidin neliöitä, jotka odottavat inspiraatiota siitä, mitä niistä tulee isona.










Ja sitten kuva äitilleni antamasta huivista:














Malli: Branching Out
Lanka: Garnstudion Silke-Tweed, vaalean vihreä
Puikot: 4,5mm bambut
Muuta: Toinen BO:ni. Mallikerran opin melkein ulkoa, eli yksi huivi vielä pitää tehdä :)

No comments: